neděle 13. října 2013

Jak se lišíme od Nizozemců

Dnes jsem připravila malý testík o tom, jak se lišíme od Nizozemců. Oni také žijí ve stínu velkého bratra - Němců, tváří se úplně stejně jako my, ale přesto jsou trochu jiní. Víte, jak s nimi zacházet a co od nich očekávat? odlišnosti mezi českým a nizozemským 1. Tak jako se o Češích říká, že se ze zemědělců stali průmyslnící. Z Nizozemců se ze zemědělců stali: a. Průmysliníci b. Obchodníci c. Zůstali stále zemědělci 2. Nizozemské království je poměrně malé. Prý žijí ve stínu „velkého bratra“. Tím velkým bratrem je: a. Francie b. Velká Británie c. Německá spolková republika 3. Nizozemci jsou velmi spořiví, protože jsou: a. Protestanti b. Katolící c. Humanisté 4. Jejich náboženství má vliv na jejich životní styl. To znamená, že: a. Že nemají nikdy v obchodech slevu b. Že 95% obyvatel čeká na letní a zimní výprodej c. Že jsou obchody v neděli zavřené 5. V Čechách nosí dárky na vánoce Jéžíšek, kdo nosí dárky v Nizozemí? a. Sinterklaas b. Santa c. Kerstman 6. A kdy nám v Nizozemí onen Sinterklaas dárky přinese? a. 5.12. b. 24.12. c. 25.12. 7. Doma chodí Nizozemci převážně v: a. Pantoflích b. Bačkorách c. Botách 8. I ve výchově jsou malé odlišnosti. Kdy začne dítě chodit povinně do školního zařízení? Když dovrší věk: a. 4 let b. 5 let c. 6 let 9. Když jsou dítěti 4 roky, nastoupí do školního zařízení (školy): a. 1.září po dovršení svých 4.narozenin b. V den svých 4.narozenin (vyjma letních prázdnin, pak čeká na začátek šk.roku) c. 1.září, pokud je narozeno mezi červencem-prosincem, anebo 1. února pokud je narozeno mezi lednem-červnem. 10. Když u nizozemských dálnic čtete slovo FILE, znamená to: a. Policejní kontrola b. Dopravní zácpa c. Sleva na filety z mořských ryb ve všech supermarketech 11. Kam položíte svoji tašku, když Vám řekne Holanďan: „Dej ji na STOEL“: a. Stůl b. Židle c. Věšák 12. Když se nizozemská žena věnuje domácím pracem občas používá i DRAAT. Co to je? a. Drát na elektroinstalace b. Pletací jehlice c. Nit 13. Pokud Vás Nizozemec pozve do/na BIO, kam půjdete? a. Obchodu s BIO-potravinami b. Restaurace s vegetariánskou stravou c. Kina 14. Ráno se Holanďan podívá z okna a řekne: „Het blazen ....“ Znamená to, že: a. Dnešní den nebude stát za nic. b. Dnešní den ho připraví o nervy. c. Venku fouká silný vítr. 15. Nizozemci mají u sebe vždy několik důležitých věcí. Jednou z nich je i jejich AGENDA. Co to je? a. Diář b. Plán pracovních schůzek c. Informační/reklamní letáky nějaké firmy 16. Jaká jsou v Nizozemí schodiště (v obytných domech, školách, úřadech)? a. Stejná jako všude jinde b. Mají mnohem menší nášlapné plochy a jsou velmi příkrá c. Mají mnohem větší nášlapné plochy, ale jsou příkřejší 17. Kde obvykle parkují svá auta, pokud bydlí v rodinném domku? a. Na vlastním pozemku, na ulici se to nesmí b. V garáži. Stejně jako v Čechách c. Na ulici nebo parkovišti, protože garáž je plná věcí na kempování apod. 18. Čím jedí obvykle Nizozemci zmrzlinu ze zmrzlinového poháru? a. Malou lžičkou b. Polévkovou lžící c. Vidličkou 19. Malým dětem v Nizozemí zakazují jíst jednu věc, aby se neudusily. Co malé děti nesmí do svých 5 let jíst? a. Rybu b. Burské oříšky c. Hranolky 20. V Čechách používáme mlýny převážně na mletí mouky. Na co je především používali Holanďané? a. Pumpování vody z polderů b. Pumpování zemního plynu z podzemních ložisek c. Mletí mouky, jako tomu bylo v Čechách Správné odpovědi: 1b, 2c, 3a, 4c, 5a, 6a, 7c, 8a, 9b, 10b, 11b, 12c, 13c, 14c, 15a, 16b, 17c, 18b, 19b, 20a

1 komentář:

  1. Opravdu si vážím DR AKHIGBE, jmenuji se LAURIE HUGHES. Nikdy nepřestanu svědčit o DR AKHIGBE, Štěstí je vše, co teď vidím, nikdy jsem si nemyslel, že budu znovu vyléčen z viru HIV. DR AKHIGBE to pro mě udělal Jsem trpící smrtelnou nemocí (HIV) za poslední 2 roky, utratil jsem spoustu peněz od jednoho místa k druhému, od kostelů po kostely, nemocnice byly můj domov každý den rezidence. Neustálé kontroly byly mým koníčkem až do tohoto věrného dne, viděl jsem svědectví o tom, jak DR AKHIGBE pomohl někomu v léčbě jeho onemocnění HIV na internetu rychle jsem zkopíroval jeho e-mail, který je drrealakhigbe@gmail.com, jen abych mu dal test, který jsem mluvil on mě požádal, abych udělal některé určité věci, které jsem udělal, řekl mi, že mi poskytne bylinné léčení, které udělal, a potom mě požádal, abych po několika dnech, po použití bylinná léčba a já jsem, hle, byl jsem osvobozen od smrtelné nemoci, až dosud žádné HIV ve mně znovu požádal mě, abych poslal svědectví po celém světě, věrně to dělám teď, všechna svědectví DR AKHIGBE jsou pravdivá prosím BROTHER a SISTER, MATKA a OTEC je skvělý, dlužím mu na oplátku. Pokud máte podobný problém, pošlete mu e-mail na adresu drrealakhigbe@gmail.com nebo můžete, co je jeho mobilní číslo na čísle +2349010754824, může také vyléčit tyto nemoci jako HIV a AIDS, DENGUE FEVER. HERPES, DIABETIKA, RAKOVINA, HEPATITIS A & B, CHRONICKÉ CHOROBY, VYSOKÁ Krevní ochrana, obezita, ASTHMA, SRDECKÉ CHOROBY, VNĚJŠÍ INFEKCE, EPILEPSY, STROKE, VÍCEJÍCÍ SCLERÓZA, NAUSEA, VOMITING NEBO DIARRINUS, ZÁVĚRKA, PAUZA, ZÁVĚR, ZÁVĚRKA MALARIE, BAKTERIE, PULMONÁRNÍ FIBROSIS. DIARRHEA, JAPANISE B ENCEPHALITIES, RABIE, SNÍDANÁ INFEKCE. CYSTIC FIBROSIS, ETC. Prosím, pošlete e-mail drrealakhigbe@gmail.com nebo co je jeho aplikace .. + 2349010754824 je to skutečný dobrý a čestný muž. webové stránky ... https: drrealakhigbe.weebly.com

    OdpovědětVymazat